VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

lördag 21 juli 2012

Flera jeansväskor

Inspirationen infinner sig nu då jag är ledig. Jag hinner sy och även ta in ideér då jag är ute och rör på mej mer än vanligt. Jag kollar in folks väskor och inspireras av tyger jag hittar på loppis.
Fick se en väska som hade annat tyg i botten och skyndade mej hem och testade. Jag syr fast bottentyget på det andra tyget innan jag syr ihop väskan. På en del av dem gör jag tvåfärgade axelremmar. Klipp till två lika stora bitar och sy ihop dem på längden. Stryk in en centimeter på varje sida av den andra kanten av axelremmen, stryk och sy ihop.

Hittade en rutig duk på loppis som fick bli en väska istället...
Blev väldigt förtjust i det här randiga tyget som varit bordstablett...
Här använde jag en gammal gardin....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar