VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

fredag 6 juli 2012

Jeansväskor

Jag har gett bort en del jeansväskor och märker att de är populära. Det som är roligt är att ingen blir den andra lik. Alla blir unika och de finns i endast ett exemplar. Vill här visa er några av dem.


Hittade av en händelse en gammal gardin i ett skåp och fick genast idén om att sy en jeansväska med gardintyget som foder. (De flesta jag gör har inget foder.) Jag sydde också handtagen lite annorlunda på den här. Ena sidan jeanstyg och den andra gardintyg. Blev läckert tycker jag. Här har jag använt benen på jeansen.



Även denna är sydd av benen på jeansen och är också fodrad. Med en gammal duk. Den går att stänga och eftersom jag inte är bra på att sy knapphål använde jag mej av kardborreband. Knappen sydde jag dit som dekoration.





Den här väskan är sydd av ett par barnjeans. Mindre barnjeans passar bäst till den här typen av väska. Behöll gylfen och knappen. Tycker det är fantastiskt att  man med bara några sömmar kan förvandla ett par trasiga jeans till en fin väska. Spetsen är från den grönrandiga gardinen.





Här har jag sytt en väska av lite större barnjeans. För att den inte skulle bli för bred klippte jag bort gylfen. Klippte också bort sömmen där bak och gjorde fram och baksida lika stora innan jag sydde ihop väskan.



Av vuxenjeans blir det oftast två väskor av överdelen.Här är en sådan.
Dekorerad med spets och en liten virkad duk.

3 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt vilken aldrig sinande ström av ideer som du visar upp :)! Du är så duktig, tack för att du delar med dig av dina alster.

    Stor kram!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Hi, Maria sent me over to your blog, because she says we have a lot in common. Yes we do! Come on over and follower me, too. I am your newest follower, Connie :)

    SvaraRadera