VÄLKOMMEN!
Roligt att just Du tittar in.
Min förhoppning är att jag skall kunna dela med
mej av lite tips, ideér och inspiration.

måndag 14 november 2016

Docksäng

Vill visa er vad det kan bli av en enkel trälåda köpt på Erikshjälpen för 25 kronor. Hittade den för ett tag sen och tänkte jag kunde använda den då jag är ute och säljer mina alster. Kanske ha hjärtan i den, eller något annat. Hade köpt en burk med vit färg och målade den vit. Sen tänkte jag inte mer på det.

Förra söndagen var jag med en vän på Hantverksmarknad i Voxtorp. Mycket fint hantverk fanns att se och inspireras av där. Bland annat en röd liten docksäng, med ett litet lapptäcke i och ett överlakan med spets. Då kom jag ihåg lådan och letade fram ett gammal barn-örngott med spets. Det sydde jag om till överlakan. En bit skumgummi som jag sparat blev madrass. Till den sydde jag ett överdrag av lakansväv. En liten kudde sydde jag också. Och så lapptäcket av små tygbitar som blivit över.
Jag är väldigt nöjd med den lilla sängen.

På lördag skall jag till Ryssby på julmarknad. Där kommer jag att sälja den här sängen och mycket annat jag tillverkat.

JULMARKNAD I RYSSBYGÅRDEN 19 NOVEMBER ÖPPET 13.00 - 18.00 
VARMT VÄLKOMNA!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar